O НАМА
Основна школа ''Драгиша Михаиловић'' почела је са радом 1984. године. Изграђена је средствима локалног самодоприноса и прве ђаке је примила 17.10.1984.г. Школа је добила име по предратном учитељу, који је био познати визионар и реформатор. Две године касније, у оквиру школе, почиње са радом и издвојено одељење у Малим Пчелицама (четвороразредна школа). Основни ресурс наше школе јесте огроман простор (4433 м2 у обе школе), који може да задовољи и потребе наставе, ваннаставних активности, културних и спортских садржаја не само за ученике, већ и за локалну заједницу.
У матичној школи постоји:
◦ 15 учионица опште намене;
◦ 5 кабинета – за стране језике, физику, биологију, информатику и музичку културу
◦ 1 радионица за техничко образовање
◦ 1 специјализована учионица за децу предшколског узраста
◦ 2 просторије од којих је једна организована за продужени боравак првог и другог разреда,
◦ фискултурна сала са справарницом и 2 свлачионице;
◦ 3 хола, од чега се један користи за приредбе;
◦ 13 просторија за наставнике за припрему наставе, које се налазе поред учионица;
◦ Школска библиотека са књижним фондом од око 7600 књига;
◦ наставничка канцеларија
◦ кутак за родитеље – посебно уређен простор који се налази код ученичког улаза
◦ кухиња
◦ трпезарија за исхрану ученика у продуженом боравку
◦ 4 канцеларије стручних служби – директора, психолога, секретара, рачуноводства
◦ Огранак Градске библиотеке „Вук Караџић“
◦ игралиште за рукомет, кошарку и фудбал
◦ школском двориште, простора 1 хектар и 20 ари.
МИСИЈА НАШЕ ШКОЛЕ
У основи образовног процеса је ученик. Наставник осмишљава свој рад тако да одговара афинитетима и способностима сваког ученика.
Оријентисаност наставе ка исходима даје наставнику већу слободу у остваривању програма наставе и учења.
Мисија наше школе је да даљим унапређењем наставе и учења подстичемо свестрани развој личности ученика, задовољавање интересовања и потреба уз уважавање различитости као и неговање духа међусобне толеранције. Ту смо да својим знањем и искуством пробудимо нова интересовања, развијемо позитивну мотивацију за учење и рад, подржимо лични развој ученика и наставника , као и да подстичемо стваралаштво кроз практичан и креативни рад.
Трудимо се да негујемо и надограђујемо постојеће добре односе са окружењем, да развијамо позитиван однос између ученика и наставника, као и да развијамо правичност, одговорност, међусобно разумевање, толеранцију и уважавање.
Мисија наше школе је да пратимо савремене трендове у образовању и да квалитетним стручним радом наставника и стручних сарадника омогућимо сваком ученику да се развију у складу са својим способностима.
Сваки ученик има право на квалитетно образовање које му омогућава да буде срећан и успешан у будућности – времену сталних промена. У сарадњи са родитељима трудимо се да нам сваки ученик израсте у одговорну, културну и образовану личност.
Полазимо од претпоставке да су сва деца радознала и да могу да уче и напредују. У настави примењујемо флексибилан приступ који дечју радозналост користи као полазну тачку учења. Такав приступ доприноси критичком и самокритичком мишљењу, ученик предвиђа, претпоставља, процењује, закључује.
Наставници пружају подршку ученицима да остваре своје амбиције. Унутрашњу мотивацију ученик добија радећи са жаром на сопственим и групним пројектима.
Интелектуална храброст и компетенције (предметне и међупредметне) које стиче чине да буде способан, самосталан, прилагодљив у разним непредвидивим ситуацијама у животу, да се не скрива од проблема, већ да се са њима суочава и да их решава.
Задовољан ученик гради пријатељске односе са другима, негује дијалог у коме преовлађују разум, логика, одговорност и пристојност. Задовољан ученик се осећа безбедно у својој школи, a асертивност je основни принцип на коме се заснива успешна комуникација.
Ми смо школа која негује позитивне вредности у духу међусобне толеранције, уважавања и ненасиља.
ВИЗИЈА НАШЕ ШКОЛЕ
Желимо да наша школа постане савремена , добро опремљена школа са функционалним наставним средствима, уз још бољи квалитет наставе и учења по свим сегментима (од планирања, припремања и извођења наставног процеса, до праћења напредовања ученика) где ће ученици стицати квалитетно образовање које ће примењивати у даљем школовању, раду и животу .
Желимо отворену , безбедну, ефикасну , квалитетну и демократску школу која ће бити у могућности да ученицима понуди велики број разноврсних садржаја, како у наставним тако и у ваннаставним активностима и тиме створи атмосферу у којој ће бити више солидарности , другарства а мање конфликта.
Тежимо да будемо школа, савремена и прилагођена, ефикасна и атрактивна за ученике, за родитеље и локалну заједницу, а све са јасним циљем и настојањима, како бисмо израсли у јаку образовну институцију и били међу бољим и водећим школама у региону.
Симбиоза смо младости и искуства, место где се негује љубав, хуманост, толеранција , пријатељство, разумевање између запослених и ученика и међусобно поштовање.
.Желимо да постанемо школа у којој наставници и стручни радници остваривањем образовних стандарда и стандарда квалитета рада поштујући различитости ученика пружају квалитетну подршку њиховом целокупном развоју. Желимо да школа буде пријатно место за све који су у њој!
У школи се примењује проактивни приступ у остварењу пословне визије. Желимо да створимо национално препознатљиву школу која ће се издвајати квалитетом рада, степеном слободе у осмишљавању активности, програма и пројеката за ученике.
Желимо школу у којој стасавају срећни, одговорни и образовани млади људи спремни да ослободе своју креативност и иновативност, воде асертивну комуникацију, граде сарадничке односе. Развијају се у пријатном и безбедном окружењу уз подстицај свих учесника образовно-васпитног рада – наставног кадра, родитеља и локалне заједнице.
Ученик усваја функционална знања и способности и схвата улогу целоживотног учења важног за функционисање у глобалном друштву.